JUMPPA-AAKKOSET 

AIKUISET

 

 Crosstraining

"Crosstraining on monipuolinen tunti, joka kuormittaa koko kehon lihaksia. Tunneilla hypitään, juostaan, käytetään lisäpainoja, kahvakuulia ja oman kehon painon avulla tehtäviä liikkeitä. Sopii kaikentasoisille jumppaajille iästä, urheilutaustasta tai lähtötasosta riippumatta.  Liikkeet valitaan niin, että niitä on helppo vaikeuttaa tai keventää jumppaajan taito- ja voimatasojen mukaan. Näin kaikki saavat samalla tunnilla itselleen sopivan tehokkaan treenin." 


Kahvakuula-circuit

Kahvakuula-circuit sisältää lämmittelyosuuden ja tehokkaan koko vartaloa kuormittavan lihaskunto-osuuden, sekä kevyen venyttelyn. Tunti sopii sekä miehille että naisille. Tunti on muokattavissa sekä aloittelijoille että kovemmillekin treenareille sopivaksi (eri vaihtoehdot).
 

Kuntosalityöskentely 

Aloitetaan reippaalla, lihakset lämmittävällä alkujumpalla, jonka jälkeen ohjattu kierros kuntosalilaitteilla. Lopuksi lyhyt, mutta monipuolinen venyttely. Sopii ensikertalaisesta jo kauemmin harrastaneelle kuntosalikävijälle.

 

 Miesten kuntojumppa

Sisältää monipuolista, koko kehoa harjoittavia liikkeitä sekä liikkuvuutta ja ryhtiä kehittäviä harjoitteita.

 

Kuntojumppa

Erilaisilla välineillä tai kehonpainolla tehtävää perusjumppaa, joka sopii kaiken ikäisille ja kuntoisille liikkujille. 

 

Voimista ja venytä

Venyttelyä ja kehonhuoltoa, lihasten kiusaamista unohtamatta!

 

Lavis

Lavis-lavatanssijumppa on  hauska, helppo ja hikinen liikuntamuoto, joka perustuu lavatanssiaskeleiden ja
jumpan välimuotoon. Lavista tanssitaan yksin, joten ei ole vaaraa että kukaan talloo varpaille. 

 

Voimatreeni

Tehokas, lihaskuntoa kasvattava tunti tsemppimusiikin säestyksellä. Välineinä käytetään mm. tankoja, steppilautoja ja puntteja. Sopii hyvän peruskunnon omaaville jumppareille.
 

 

 

LAPSET JA NUORET:

Tanssillinen voimistelu

6-8-vuotiaident tyttöjen alkava ryhmä ja 9-12-vuotiaiden tyttöjen jatkoryhmä. Molempiin vaaditaan vähintään vuosi taustaa tanssillisesta voimistelusta, joukkuevoimistelusta, baletista tai tanssista.

Touhutenavat

Leikinomaista jumppaa 3-4- vuotiaille tytöille ja pojille. Herätellään innostus liikkumiseen ja voimisteluun. Harjoitellaan leikin lomassa perusliikuntataitoja. Tärkeää on myös oppia liikkumaan ja toimimaan ryhmässä sekä kuuntelemaan ohjeita.

Tenavajumppa

Perusliikuntaitojen treenausta vauhdikkaasti 5-6-vuotiaille tytöille ja pojille.

Päivitetty 8/2018